Wednesday 23 October 2013

සමනල රෑනක් සේ...

මගේ මතකය නිවැරදි නම් මෙය චිත්‍රපටි ගීතයක්.. 1974 දී තිරගත වූ 'සැණකෙළිය' චිත්‍රපටියේ ගීතයක්.. මම ඉපදිලත් නැහැ...එත් අහල තියෙන විදිහට බොහෝ ජනප්‍රිය වුනු සිනමා පටයක්..විජය, මලානි, ගාමිණී රඟපාපු...විමලදාස පෙරේරා අධ්‍යක්ෂණය කරපු හා.. පැට්‍රික් දෙනිපිටිය සංගීතවත් කල..පැට්‍රික් දෙනිපිටිය ගේ පළමු සිනමා අධ්‍යක්ෂණය...
මේ ගීතය දහස් වරක් අස තිබුනත් හරියට වචන ඇහුවේ මීට අවුරුදු 20 කට පෙර... ඒ කතවත් කියලා දාන්නම්... 
මම කොල්ලා කාලේ මගේ try එකක් තිබුණා tuition class එකක කෙල්ලෙකුට... කරුමෙක මහත... ඒ කෙල්ලගේ යාළුවා මා ගැන උනන්දුයි... මොනවා කරන්නද... මාත් ඉතින් අවස්ථාවක් එනකන් කියා කියා බලන් ඉන්නවා... දෙන්නා එකට ගමන් බිමන්.... කතා කරන්න ගියත් වැඩියෙන් කතා කරන්නේ යාළුවා...වාසනාවකට දවසක් මගේ try එක තනියම class අවා... බොහොම ප්‍රීතියෙන් අදනම් අහනවමයි කියල හිතාගෙන class ඇරිලා යද්දී කතාවට වැටුනා.. මගේ සහයට හිටි මිත්‍රයත් අවස්ථාවට ඉඩදී පැත්තකට උනා...
'කොහොමද' මම කතාවට මුල පිරුවා..
'ආ.. ඔයා meet උණු එක හොඳයි... ස----- ට හොඳටම උණ... ඉස්පිරිතාලේ... ඔය එනවද මාත් එක්ක එයාව බලන්න යන්න...'
'යන්න එන්න පුළුවන් එත් දැන්... මේ රැ... එයාගේ අම්මල මොනවා හිතයි ද...'
'ඇයි ඔයාට upset ද දැන් යන එක.. එය නම් ඔය ගැන ගොඩක් hopes තියාගෙන ඉන්න...'
ඔක්කොම ඉවරටම ඉවරයි...මේ කෙල්ල මට කීයටවත් කැමති වෙන එකක් නැහැ කියල මට හිතුන...කොහොම හරි බොරු කීපයක් කියලා එතනින් ගැලවුණා අවශ්‍යය දෙය නොකියා... ඇවිත් මම මගේ මිත්‍රයට කිව්වා කතාන්දරය... ඌ කියපි.. දැන් උබට තියෙන්නේ අර 'සමනල රෑනක් සේ..' කියන duet එක තනියම කියන්න..අන්න ඒ නිසයි මේ ගීතය හරියට අහන්න උනන්දු උන්නේ...

දැන් සින්දුව ගැන කියන්නම්... මේ ගායනය ගැන කියන්න අටුවා ටීකා ටිප්පිනි අවශ්‍ය නැහැ.. මගේ තේරීම හැටියට ලංකාවේ සිනමාවට සුදුසු කටහඬවල් තිබුණු පළමු ගායකයා ජෝති... ඒකේ සැකයක් නැහැ... දෙවැන්නා මිල්ටන් ... 70 දශකයේ විජය, මාලිනි ගාමිණී යන තුන් කට්ටුවට ගැලපෙන ගීත ගයන කරපු තුන් කට්ටුවක් හිටියා.. ඒ ජෝති, ඇන්ජලීන් හා මිල්ටන්...ඉන්ද්‍රානි පෙරේරා තවත් සුන්දර කටහඬක් තියෙන ගායිකාවක්.. නමුත් හරි ලෙස ඇගයීමකට ලක් උන්නේ නැහැ.. සමහරවිට ජෝති, මිල්ටන්, ක්ලැරන්ස් වගේ මැරුණු පසු අගයන්න ගනීවි....ලංකාවේ party එකකට ගෙනැල්ල සින්දුවක් කියව ගන්න පුළුවන් එකම ගායිකාව ඉන්ද්‍රානි....එතරම් ඒ කටහඬ cheerful.
පැට්‍රික් දෙනිපිටිය තමාට ලැබුණු අවස්ථාවෙන් සිනමා සංගීතයේ සලකුණු ගණනාවක් තියනවා... එකක් තමයි මේ ගීතයේ ආකෘතිය අනිත් යුගල ගී වලට වඩා වෙනස්... මුලින්ම ඉන්ද්‍රානි ගායනය කර පසුව මිල්ටන් ගායනය කරනවා.... සිනමා ප්‍රේක්ෂකයා බලාපොරොත්තු වෙන්නේ එක්කෝ තනියම ඉන්ද්‍රානි ගීතය ගායනය කර ඉවර කරයි..හෝ නැති නම් සුපුරුදු යුගල ගීයක් වේවි යන්න... අනික තමයි මේ ගීතයේ guitar එක සමග සිතාර් එක වාදනය කරනවා...හරියට නිමල් මෙන්ඩිස් වයලීනය සමග සිතාරය වාදනය කරනවා වගේ..(නිම හිම සෙව්වා.. මස්ටෙර් සිර ගීතවල සංගීත අධ්‍යක්ෂක )මේ වගේම තවත් සම්ප්‍රදායෙන් පිට පැනපු නිර්මාණයක් කරනවා මේ සිනමා පටයෙම 'රැයක් උද වී...' ගීතයේ... මිල්ටන් විතරයි ගායනය කරන්නේ... නමුත් ගාමිණී මාලනී රංගනයක යෙදෙනවා.. ප්‍රේක්ෂකයා බලන් ඉන්නවා දැන් දැන් මලානි ගීතය ගයන කරයි කියා... 
අපගේ අවාසනාවකට මේ සංගීත අධ්‍යක්ෂක දැන් නිරමාණ කරන්නේ නැහැ... අඩුම ගානේ මාධ්‍යට එන්නෙවත් නැහැ...ලංකාවේ ඉන්නවද කියලත් හරියටම දන්නේ නැහැ...
ඒ වගේමයි.. පදමාලාව ගැන යමක් කිව යුතුමයි..ඉතාමත් සරළ සිංහල වචන ටික හා උපමා, ඉතා අගේට යොදාගෙන තියෙනවා මේ ගීතයේ.. මම ගීතයේ රචකයා ප්‍රේමකීර්ති. මම වචනයෙන් වචනය පද මාලාව විස්තර කරන්නේ නැහැ..නමුත් මා වගේ අත්දැකීම් විඳපු කෙනෙකුට තේරේවි.. 'මගේ දිව දෙතොල් අතර සැන්ගේ..'වගේ පද කොපමණ හදවතට කා වදිනවද කියල..ආදරය ගැන යව්වන යව්වනියන්ගේ හැගීම් ගැන කියන්න මේ තරම් සරළ මිහිරි වදන් පෙළක් ඇතුලත් වෙන ගීතයක් තියෙනවද කියල හිතන්නත් අමාරුයි...

ගීතය මෙන්න.
http://www.youtube.com/watch?v=nPnwlEvlnek&NR=1&feature=endscreen

facebook හි ගීයක වරුණ කණ්ඩායම සඳහා ලියන ලදී.

No comments:

Post a Comment